آخرین اخبار
کد مطلب: 80713
ناوگروه سي‌ و‌ يکم ارتش کشتي چيني را از چنگال دزدان دريايي نجات داد
تاریخ انتشار : 1393/06/26 19:03:49
نمایش : 1477
ناوگروه سي و يکم نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران صبح امروز يک فروند کشتي کانتينربر چيني را از چنگ دزدان دريايي نجات داد.
به گزارش سلام لردگان به نقل از باشگاه خبرنگاران، صبح امروز 5 فروند قايق دزدان دريايي، يک کشتي کانتينربر چيني به نام "ژين ليان يان گانژ" را در محدوده خليج عدن مورد حمله قرار داده و قصد ربايش آنرا داشتند که ناوگروه سي و يکم نيروي دريايي ارتش مانع از اين اقدام دزدان شد.
 
بنابر اين گزارش، 5 فروند قايق دزدان دريايي که در هر قايق 5 نفر مسلح با سلاح هاي سبک و نيمه سنگين مستقر بودند کشتي چيني را مورد هجوم قرار دادند که در لحظات اوليه و پس از درخواست اضطراري اين کشتي کانتينربر و با دريافت درخواست توسط ناوگروه جمهوري اسلامي ايران بلافاصله ناوشکن جمهوري اسلامي ايران "بايندر" به محل اعزام و با بهره گيري از سلاح هاي سبک و تيم هاي عمليات ويژه دزدان دريايي را متواري کرد.
 
گفتني است که کشتي " ژين ليان يان گانژ " از مسير سنگاپور به اقيانوس هند و با مقصد بندر جده عربستان در حرکت بود که پس از نجات از چنگ دزدان دريايي به همت ناوگروه نيروي دريايي ارتش بدون هيچ آسيبي مسير خود را به سمت مقصد ادامه داد.
 
در راستاي انجام مأموريت‌هاي تأمين امنيت در آب‌هاي آزاد دنيا که نيروي دريايي ارتش در حال اجراي آن است براي دومين بار ارتش جمهوري اسلامي ايران کشتي‌هاي عبوري جمهوري خلق چين را از چنگ دزدان دريايي نجات مي‌دهد که اولين مرحله آن در فروردين ماه سال 1391 رخ داد و با تشکر رسمي مقامات کشور چين از جمله سفير اين کشور همراه بود.
 
ناوگروه سي و يکم جمهوري اسلامي ايران متشکل از ناوشکن جمهوري اسلامي ايران "بايندر" و ناو جمهوري اسلامي ايران "بندرعباس" با هدف به اهتزاز در آوردن پرچم نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در پهنه درياها، اعلام پيام صلح و دوستي به کشورهاي جهان و منطقه و تأمين امنيت خطوط مواصلاتي و کشتيراني به آب‌هاي آزاد و بين‌المللي اعزام شده است که در يک ماه اخير موفق به نجات 5 فروند کشتي تجاري و نفتکش  ايراني و خارجي شده است.

انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس